Újranyitás COVID-19 után. Azaz, hogyan fejleszd műkörmös szalonod

Újranyitás COVID-19 után. Azaz, hogyan fejleszd műkörmös szalonod?

Már több, mint 1 éve a COVID hullámaiban élünk és dolgozunk. Nincs ember kinek ne okozott volna rossz pillanatot, álmatlan éjszakát a vírus megjelenése. Nem csak egészségünket féltjük, a kialakult helyzet megingatta felépített szalonunk működését is. Sok változást hozott életünkben köztük a lezárásokat, ami még nagyobb bizonytalanságot épített.

Minket műkörmös szakembereket is kérdések vettek körül: 

 

  • Hogy mikor nyithatunk, ha kinyitunk visszatérnek e vendégeink?
  • Lesz-e fizetőképes kereslet? 
  • Mennyi embert veszíthetek a vírus okozta munkahelyvesztés miatt? 
  • Hogy állítsam lábra vállalkozásom?

 

  Napi szinten hallunk munkahelyek megszűnéséről, életkörülmények változásáról. A jól működő szalonokat is próbára teszi ez a helyzet, nem még azokat akiknek még nem volt kialakult állandó vendégköre. Írásunkban igyekeztünk összegyűjteni azokat a hasznos információkat vagy tippeket, amelyek segíthetnek a helyreállításban, vagy a jövőben csökkenthetik egy hasonló esemény okozta gazdasági és egészségügyi károk bekövetkezésének lehetőségét.

 

5+2 tipp COVID időszakára

 

1. Árazás 

 “Vajon jó áron dolgozom?” 

 Az első gondolat, melyet mindenki feltesz magában. Nagyon fontos az ár kérdés, de hidd el a mi szolgáltatásainkat nem lehet összehasonlítani például egy ruha értékesítéssel. Addig míg kapva kapsz egy akciós termék megvásárlásán,  addig a szalonba a minőségi munka fogja becsalogatni a vendégeket.

 A nők figyelmesek és rögtön rákérdeznek ha egy szép körmöt látnak, hogy ezt ki készítette? Nagy valószínűséggel ő is szívesen hordana hasonló szépséget. Ezért ne az árad csökkentsd, hanem a minőséget javítsd, így növeled az ár/érték arányát szolgáltatásodnak, mely számodra versenyelőny lesz a többi szolgáltatóval szemben!

 Hosszú távon akkor leszel sikeres és elismert szakember, ha kiváló minőségű munkákat adsz ki a kezed közül. Ehhez minőségi és tartós alapanyagokra van szükséged, mely ellenáll például a napsugaraknak, nem repedezik, fakul ki vagy törik le, ha külső behatás éri. Ehhez vendégeidtől el kell kérned a minőségi alapanyag és munkád árát is.

 Számold ki, hogy adott művelethez az alapanyagnak mekkora a bekerülési költsége és szorozd fel egy kívánt órabérrel, melyet szakértelmedért cserébe szeretnél elérni. 

 Ne értékeld alá munkádat, és ne azért dolgozz, hogy elfáradj!

 

2. Bővítsd ügyfélköröd 

 

 Kérd meg meglévő vendégeidet, hogy saját Facebook oldalukon tegyenek ki egy képet a kezükről pár mondattal és te háláld meg valami plusz szolgáltatással érte előre, így biztos elkészíti neked. Vendéged közvetlen környezete valószínű elérhető távolságban van szalonhoz, nagyobb eséllyel keresnek fel egy szép manikűrért.

 Keress új célcsoportot, például: férfi manikűr. Napjaink üzleti világában egyre több az igényes külsőt igénylő férfi. Nézd  meg a gomba mód szaporodó Barber shopok mekkora igényt elégítenek ki, ráadásul nagyon sikeresen. Ragadjuk meg ennek a rétegnek figyelmét és teremtsük meg az ápolt férfi kezek igényét is.

Motto: Arra van igény amire megteremtjük!

 Gyerek-kuckó kialakítása. Kismamaként megoldani a gyermek elhelyezését rendkívül macerás feladat tud lenni. Egy biztos, a kismamák is szeretnének szép körmöket viselni! Alakíts ki egy mini sarkot a gyermekeknek, ahol vidáman és biztonságosan tölthetik az időt, míg anyu szépítkezik.

 +1 Tipp: hozz össze kisgyermekes anyukákat egymással, addig amíg az egyik anyukának készíted a kezét, addig a másik vigyáz mindkettőre, akár egy számukra kialakított gyerek sarokba.

 

3. Értékesíts, mint egy profi

 

 Alakíts ki szolgáltatás csomagokat. Például: gél lakkozás kézen-lábon, plusz bőr peeling ajándékba. Lehet családi csomag is, akár anya-lánya, vagy hozd magaddal barátnődet akció. Légy kreatív és a csomagokat úgy alkosd meg, hogy valódi igényt szolgáljanak ki.

 Kínáld a vendéget kávéval, teával, vízzel és teremts családias légkört számukra. Mindenkinek jól esik egy frissítő, különösen a nyári napokon (a nehéz reggeleken) vagy egy stresszel teli nap után (nyugtató tea). Hosszú távon meghozza gyümölcsét ez a minimális extra kiadás.

 Ajánlj otthonápolásra kézkrémet, illatos parfümolajat, ami szalonodban beszerezhető, így maximalizálva az értékesítést. Vendéged pedig extra elégedetten távozik szalonodból, hiszen szakértő tanácsadást kapott és megoldást problémájára.

 Készíts ajándékkártyát,  tedd látható helyre, vagy kínáld opcióként például szülinapra, Valentin napra vagy mondjuk karácsonyra. Kitűnő ajándék és gyakran keresik a férfiak, akik biztosra szeretnének menni, amikor párjuknak meglepetést választanak.

 +1 Tipp: készíts Facebook hirdetést, ahol kizárólag férfiakat szólítasz meg az ajándékkártyával.

 A sok vendég jó, a nagyon sok még jobb, éppen ezért, ha te is szeretnéd vendégkörödet megtartani vagy bővíteni, nem elég a professzionális munka és a  jó árazás, meg kell nyugtatni, hogy mindent megteszel a vendéged biztonságáért. Itt nem csak arról van szó, hogy látja a megfelelő higiéniás szabályok betartását, az elmúlt egy évben már mindenki gyakorlott mestere lett a témának. Viselj szép és tiszta munkaruhát, rendezd a tárgyakat a szalonban, készítsd elő asztalod a munkára, mind rendrakás, mind pedig higiéniai szempontból.

 Minimalizáld a lemondásokat. Mindenkivel előfordul, hogy a vendég lemondja az időpontját, akár pár órával az időpont előtt. Ilyenkor kiváló felület egy közösségi média oldal vagy weboldal, ahol akár egy posztban vagy story-ban kirakhatod a last minute felszabadult időpontot. Némi kedvezmény vagy ajándék még motiválóbb tud lenni a vendég döntésében.

 

4. Minőségi anyagok 

 

 A vendégek is tájékozódnak! Ma már minden információ beszerezhető néhány gombnyomásra, nagy titkok nincsennek. Ha az asztalodon mindenféle össze-vissza külföldi rendelésekből származó anyagokat lát, azzal elbizonytalanítod és vendéged kétségbe vonhatja a profizmusod. Gyakran ezeknek az anyagoknak már az illata/szaga is árulkodó lehet!

 Tisztában kell lenned neked is azzal, hogy nem egyforma előírások vonatkoznak minden országban az anyag összetevőire. Egyre szigorúbb előírások vannak(különösen Európában) és egyre nagyobb figyelmet kap a kémiai összetétel az egészségvédelem szempontjából. Nem csak magad, de a vendéged egészségét is kockáztathatod pár száz forint különbségért. Nem biztos, hogy hosszú távon megéri bizonytalan eredetű és összetételű termékeket használni.

 A vendég bizalmát fel kell építeni és meg is kell tartani, ez pedig sokkal könnyebb ha nem összevissza műanyag tégelyek fekszenek az asztalon. minőségi bizonyítvánnyal nagyon kevés műköröm alapanyag cég rendelkezik Európában. A TRUSCADA termékei egyedülálló minősítésekkel bírnak és termékek kozmetikai pigmentekkel és hema mentesen készülnek, nagy részben meghatározzák  és csökkentik az allergiás tünetek kialakulását.

 

5. Kommunikáció

 

 Nagyban befolyásolja vendéged hűségét, hogy hogyan kommunikálsz vele. Legyél kedves és humoros velük, hallgasd meg gondjaikat, de ne traktáld a sajátoddal legyen számára felüdülés az ottléte. Minden vendég más és más, mindenkivel meg kell találni a “közös frekvenciát”, akár kommunikációs stílusban, akár viselkedésben.

 Ha bizalmába avat kezeld is bizalmasan amit rád bízott, ne add ki harmadik személynek! Az igazi mester  nem csak a kezét ápolja  vendégének, hanem  gyakran lelkét is gondjaiba veszi.

 

 

Reméljük, hogy bejegyzésünk nyújtott pár hasznos gondolatot, melyet be tudsz építeni munkádban és hozzájárul hosszú távú sikereidhez és sok-sok elégedett vendéghez! : )

 

Kakasné Drazdó Zsuzsanna

Szerző

Truscada Mester Oktató és Nagykövet

Többszörös Magyar és Nemzetközi Díszítő Bajnok

 

Hagyjon üzenetet

Hozzászólásokat jóvá kell hagyni mielőtt közzé tehetők


VISSZA A LAP TETEJÉRE